BEFARD Fuso, Mitsubishi, Nissan

Mitsubishi Fuso Canter to linia lekkich pojazdów użytkowych. Pierwotnie samochody te były produkowane przez koncern Mitsubishi a należą do niemieckiej marki Mercedes-Benz i sprzedawane pod nazwą Fuso. Pojazdy te są bardzo opłacalne w eksploatacji nawet przy dużych obciążeniach. Dlatego też użytkownicy tej marki cenią sobie ekonomiczne, a zarazem trwałe urządzenia i często wybierają żurawie BEFARD serii BF i XF. Żurawie BEFARD wytrzymują najbardziej ekstremalne warunki pracy przy stabilnie niskim poziomie kosztów eksploatacji oraz obsługi. Żurawie BEFARD zarówno jedno jak i dwuramienne mogą być zasilane na dwa sposoby. Pierwszym sposobem jest zasilanie żurawia agregatem elektrycznym, jednak rozwiązanie to ma wiele wad. Obciąża instalację elektryczną pojazdu, może pracować jednorazowo krótki odcinek czasu oraz jest mało odporne na zmieniające się warunki atmosferyczne. Alternatywą dla zawodnego zasilania elektrycznego jest rozwiązanie w pełni opracowane i opatentowane przez markę BEFARD. Żurawie BEFARD mogą być zasilane bezpośrednio z silnika, za pomocą specjalnej przystawki odbioru mocy. Rozwiązanie tego to nie obciąża silnika, jest stosunkowo tanie, nie zajmuje miejsca oraz jest odporne na warunki atmosferyczne.

Nissan Cabstar to samochód, który cechuje się pokaźną ładownością oraz dużym promieniem skrętu. Dlatego też potrzebuje mocnego urządzenia załadowczego, takiego jak żurawie hydrauliczne marki BEFARD, które sprostają największym wyzwaniom. Specjalna struktura podwozia Nissana Cabstar umożliwia zastosowanie dowolnych zabudów oraz opcjonalny montaż przystawki mocy (PTO), którą również można zasilać żurawie BEFARD. Ponad to Żurawie BEFARD mogą być zasilane elektrycznie, jednak rozwiązanie to jest mało wydajne i niedostosowane do zmieniających się warunków atmosferycznych. Bardzo dobrym wyjściem jest zasilane żurawia bezpośrednio z silnika za pomocą specjalnej przystawki odbioru mocy. Rozwiązanie tego typu nie obciąża silnika, jest tanie, nie zajmuje miejsca oraz jest odporne na warunki pogodowe.

Isuzu (NPR, NQR, NRR, NLR) Kompletna gama samochodów ISUZU lekkie pojazdy dostawcze od 3,5 do 8 ton, samochody średniego tonażu od 9 do 21 oraz pojazdy ciężarowe i ciągniki siodłowe od 18 do 29 ton. Żurawie BEFARD zarówno jedno jak i dwuramienne montowane na samochodach Isuzu mogą być zasilane na trzy sposoby. Pierwszą metodą jest przystawka odbioru mocy tzw. PTO montowana na skrzyni biegów. W przypadku braku wejścia na przystawkę w skrzyni biegów, do zasilania żurawia możemy zastosować jedno z dwóch rozwiązań. Pierwszym jest zasilanie żurawia BEFARD POWERPACK czyli agregat elektryczny, drugim sposobem jest zasilanie żurawia przystawką wprost z silnika pojazdu. Z racji wysokiej awaryjności i niskiej wydajności rozwiązań elektrycznych, co raz większą popularność zdobywa to drugie rozwiązanie. Jest ono bowiem trwałe, proste i niezwykle wydajne.